zupełnie przypadkowo z Moniką

Jadymy na kole * czyli niedzielna wycieczka z Kudłatymi

Niedziela, 14 maja 2017 · Komentarze(0)
W weekend przyjeżdżają do nas Kudłaci. Wczorajszy wieczór spędzamy przy grillu i długiej partyjce w Munchkina :) Wstajemy nieco późno. Monika planuję trasę. Pewnym punktem jest Jaworzno i Geosfera, którą chcemy zwiedzić. Później się zobaczy co dalej. Śniadanko i czynności startowe powodują, że na kołach jesteśmy o 11:00. Pogoda jak drut. Słońce nieźle świeci.  Wiaterek zachodni więc na starcie mamy w plecy bo ruszamy na Sławków.
Pierwszy postój po minięciu lokalnego trójkąta  (Łęka, Łosień, (Ł)Okradzionów) wypada w Sławkowie na rynku.
Pod studnią
Pod studnią © t0mas82
Ze Sławkowa na Burki, a stamtąd terenem znanym z rozstawiania punktów wiosennego KoRNO. Najpierw przez mostek.
Sfatygowany mostek nad Białą Przemszą
Sfatygowany mostek nad Białą Przemszą © t0mas82

Odwiedzamy punkt widokowy na piaskownię i rozkładamy wielką wyżerkę.
Panorama piaskowni Bukowno
Panorama piaskowni Bukowno © t0mas82
Wielka wyżerka w punkcie widokowym na piaskownię
Wielka wyżerka w punkcie widokowym na piaskownię © t0mas82

Następnie dojeżdżamy do ulicy Bukowskiej i zaglądamy na chwilę na Sosinę. Z Sosiny na bazę nurków. Trochę kręcimy się w pobliżu. Jest tam np. ogród dendrologiczny. Fajne miejsce. Pogoda dopisuje więc sporo osób uprawiających różnorakie aktywności, rowerzystów, biegaczy, nordiców.
Ogród dendrologiczny w Jaworznie przy bazie nurkowej
Ogród dendrologiczny w Jaworznie przy bazie nurkowej © t0mas82
Baza nurkowa Jaworzno
Baza nurkowa Jaworzno © t0mas82
Przy bazie postój. Od zmiany właściciela wstęp na teren bazy za opłatą. Kiedyś pamiętam, że dało się wyjechać na szczyt urwiska i pooglądać bazę z góry ale dzisiaj odpuszczamy takie atrakcje. Na ławeczkach chwila postoju na uzupełnienie kalorii i planowanie dalszej trasy.
 Postój przy bazie nurków
Postój przy bazie nurków © t0mas82
Planowanie dalsze trasy
Planowanie dalsze trasy © t0mas82
 Wracamy przez wcześniej zwiedzany ogród i ruszamy w kierunku jaworznickiej Geosfery. Jest mostek na górze ale trzeba trochę powypychać rowery. Widoki  stamtąd całkiem fajne. W dole widać tablice i stanowiska z opisem skał itp. Fajny pomysł na mostek z ławeczkami i widokową galerią po środku.
Nad Geosferą
Nad Geosferą © t0mas82

Nad Geosferą #2
Nad Geosferą #2 © t0mas82
Nad geosferą #3
Nad geosferą #3 © t0mas82

Z GeoSfery kierujemy się w stronę elektrowni by dostać się do szlaku prowadzącego do trójkąta trzech cesarzy w Sosnowcu.
Tutaj spory plus, fajna DDR wzdłuż DK79 z przejazdami i taka która nie ginie na następnym skrzyżowaniu. Dobra infrastruktura dla roweru i osób którzy go wykorzystują komunikacyjnie, a nie tylko rekreacyjnie.
W drodze na trójkąt 3 cesarzy
W drodze na trójkąt 3 cesarzy © t0mas82

Trójkąt 3 cesarzy
Trójkąt 3 cesarzy © t0mas82
Obelisk na trójkącie
Obelisk na trójkącie © t0mas82

Na trójkącie sporo wiary. Ludzie przynieśli grille i piknikują. Siadamy na chwilę i zastanawiamy się nad opcjami. Godzina już nieco późna. W planach był Giszowiec, Nikiszowiec  *) i powrót do Czeladzi ale po weryfikacji możliwości skracamy.

Wracamy czerwonym szlakiem rowerowym nad Stawiki. W drodze napotykamy się na Kirkut na Niwce:
Cmentarz żydowski na Niwce
Cmentarz żydowski na Niwce © t0mas82
Macewy
Macewy © t0mas82
Po drodze z małym epizodem poszukiwawczym trafiamy w okolicę ludowego. Widać zaawansowanie prac nad asfaltami. Pozrywane wszystko. Pewnie będzie jakaś przebudowa pasów dla rowerów, pieszych. Ludzi tutaj też multum aż chwilami ciężko manewrować. Chwila postoju i ruszamy dalej. Prowadzę od Stawików na Milowicką giełdę. Tutaj na czerwonym szlaku również sporo zmian. Nowe ławeczki, tablice punkty postojowe. Dawno tamtędy nie jechałem. W Czeladzi szukamy miejsca by zjeść jakiś obiad bo organizm domaga się jakiegoś konkretu. Podjeżdżamy pod kolejne restauracje ale wszędzie komunie i lokale zarezerwowane. Kończymy przy Kebabie u Murzynka. Ten nie zawodzi, podobnie jak monopol u Hitlera :) Kebaby pyszne i świeże. Przemiał mają spory więc nie ma prawa nic leżeć. Kolejni zadowoleni klienci opuszczają lokal. Biorę wersję na ostro pomimo ostrzeżeń Keba i obsługi. Posileni żegnamy się z Kudłatymi i ruszamy do domku. W domku chwilę przed zmrokiem. Dziękuje za fajnie rowerowo spędzoną niedzielę. Może w jakiś wolny weekend znów się gdzieś razem wybierzemy.

Zbieranie okolicznych PK z Bikeorient Sokolniki

Niedziela, 23 kwietnia 2017 · Komentarze(0)
Wczoraj obsługiwaliśmy pomiar czasu i wydawanie pakietów u Piotrka na Bikeorient Sokolniki.
Profesjonalny pomiar czasu
Profesjonalny pomiar czasu © t0mas82
Dzisiaj jest okazja by choć trochę zwiedzić okolicę. Ruszamy z Moniką po śniadanku by zebrać 4 okoliczne PK z rajdu.
Granica kultur
PK - Granica kultur © t0mas82
Pogoda fajna, słoneczko świeci choć trochę chłodno. Niemniej jednak wczoraj bardziej nas wychłodziło bo nie było za bardzo jak się rozgrzać. Pod koniec coś zaczyna się chmurzyć i lekko kropić. Spokojny objazd okolicy.

5.5/10 czyli wietrzna i deszczowa Zielona Góra

Niedziela, 16 kwietnia 2017 · Komentarze(0)
Wczoraj widziałem po raz pierwszy mecz piłki nożnej na żywo :) Keb i Kudłata jako wierni kibice Zagłębia nie mogli przegapić występu drużyny z Sosnowca. My jako wierni przyjaciele postanawiamy im towarzyszyć w występie trójkolorowych. Całe widowisko zupełnie inaczej wygląda niż mecz w odbiorniku TV. Widać całe boisko, a nie tylko aktualny fragment, który pokazuje kamera.
Stadion Ludowy
Stadion Ludowy © t0mas82

Podobało mi się choć sytuacje, z których mogłaby paść bramka pojawiają się pod koniec meczu. Wynik wielkanocny - jajo do jaja (0:0). Pogoda na powrocie z meczu się psuje, całą drogę leje. Poranek za to wita nas znów słoneczkiem. Po wieczorze spędzonym na Munchkinie i Carcassone ruszamy na kolejną wycieczkę z bazy w Siedlcu. Tym razem kadra zarządcza obiera kierunek Zielona Góra.
Kudłata i Kosma czyli nasza kadra zarządcza w komplecie
Kudłata i Kosma czyli nasza kadra zarządcza w komplecie © t0mas82
Wiemy już jakie kwietniowe słoneczko jest zdradliwe więc wjeżdżają dodatkowe warstwy ciuchów :). Lecimy. Wieje strasznie, miejscami tak, że zmienia to tor jazdy.
Słoneczko ale wieje niemożliwie
Słoneczko świeci ale wieje niemożliwie © t0mas82
W Zrębicach spotykamy na trasie św. Idziego.
Figura św. Idziego
Figura św. Idziego © t0mas82
Błyszczące izolatory i czarne chmury w natarciu
Błyszczące izolatory i czarne chmury w natarciu © t0mas82
W drodze samotny Kochbunker, którego niektórzy eksplorują od wewnątrz. Co się rzadko zdarza jest zupełnie odkopany.
Odsłoniety Kochbunker
Odsłonięty Kochbunker © t0mas82
Keb w Kochbunkrze wypatruje Niemców
Keb w Kochbunkrze wypatruje Niemców © t0mas82

Dalej na Turów. Fajny stary dworzec PKP na trasie Częstochowa-Koniecpol. Niestety jak większość takich na pobocznych liniach zamknięty i niszczeje. W Kusiętach postój nad jeziorkiem.
Postój nad jeziorkiem w Kusiętach
Postój nad jeziorkiem w Kusiętach © t0mas82
Strasznie dmucha i słońce się skryło. Robi się jeszcze zimniej. Po uzupełnieniu kalorii ruszamy dalej. Osiągamy Zieloną Górę, rezerwat tuż pod Częstochową.
Rezerwat Zielona Góra
Rezerwat Zielona Góra © t0mas82
Pogoda zmienia się jak w kalejdoskopie. Monika rozważa szybszy powrót asfaltami, ale przekonuję, że jednak w lesie będzie cieplej niż na otwartych przestrzeniach. Jedziemy w kierunku niby leśnej autostrady - gruba czarna kreska na papierowej mapie tak nam przynajmniej zasugerowała. Zaczyna padać i wiać. Robi się nieprzyjemnie. Tak na 5.5 w mojej 10 stopniowej skali, którą na szybko opracowałem zapytany przez Kudłatą jakie są dziś warunki jezdne. Zmoknięci dojeżdżamy do wjazdu na tą A4. Złego miłe początki. 500m to wersja demo, ubita droga pożarowa. Dalej zaczynają się typowe piachy, ale za to przestaje padać i wychodzi słońce, a w lesie zaczyna parować ziemia.
Piaszczysta autostrada. Oszukali mnie banda decydentów
Piaszczysta autostrada. Oszukali mnie banda decydentów © t0mas82
Powyżej jeszcze spoko, da się normalnie jechać się jechać. Ale są momenty, że tylko bokiem lub wcale, gdy jest tylko 10m pas kopnego piasku i trzeba prowadzić.
Nasi zwiadowcy raportują, że jeszcze tylko 2km piachów
Nasi zwiadowcy raportują, że jeszcze tylko 2km piachów © t0mas82

Wyjeżdżamy przed Choroniem. Znów pada.
Monika opuszcza strefę piasków
Monika opuszcza strefę piasków © t0mas82
W Choroniu na jakimś placu zabaw postój na jedzonko. Ubieram się w to co mam zgodnie ze starą zasadą. Za chwilę świeci słońce. Taką oto mamy dzisiaj pogodę. Wracamy do Siedlca przez Zaborze i Suliszowice. Pod koniec wyschnęliśmy więc znów mokniemy - taki los. Ruszamy samochodami do domku to rozpoczyna się ulewa i ściana deszczu. Wykorzystaliśmy dzisiejszą pogodę na max. Choć w Czeladzi znów wychodzi słońce i tęcza.

Siedlecki klasyk

Piątek, 14 kwietnia 2017 · Komentarze(0)
Pierwsza wycieczka to taki klasyk tamtych stron. Meteo jeszcze wczoraj nie wróżyło nic dobrego ale prognozy szybko zostały zrewidowane z rzeczywistością. Poranek przywitał nas pięknym słoneczkiem.
Pogoda zza okna w Siedlcu
Pogoda zza okna w Siedlcu © t0mas82
Ale to słoneczko nieco zdradliwe. Za ciepło też nie jest, a silne wiatry potęgują uczucie chłodu. Ruszamy z schroniska PTSM w Siedlcu w kierunku Złotego Potoku terenem czyli czerwonym szlakiem.
Fun in motion - czyli Keb na KTM
Fun in motion - czyli Keb na KTM © t0mas82

Na którymś z Wiosennych KoRNO był tam punkt na skrzyżowaniu. Ze Złotego do również bezdrożami do Dworku w Bystrzanowicach. Tam pierwszy postój i popas. Ubieram wiatrówkę bo póki się jechało to jeszcze szło się rozgrzać. Stojąc po prostu marznę. Z Bystrzanowic kierunek Niegowa przez Mzurów. Jest tu trochę asfaltowych podjazdów i można się rozgrzać.
Pogoda trochę niepewna
Pogoda trochę niepewna © t0mas82
Dalej na okoliczne zamki. Fajny szlak rowerowy wiedzie terenem do Bobolic. Sesja zdjęciowa i jedziemy na Mirów.
Postój przed zamkiem w Bobolicach
Postój przed zamkiem w Bobolicach © t0mas82
Zamek Bobolice
Zamek Bobolice © t0mas82
Zamek Mirów
Zamek Mirów © t0mas82
Pogoda nieco się psuje i zaczyna trochę kropić. Wstępujemy do knajpy na jakąś kawę by się rozgrzać. Przestaje padać więc ruszamy. Następny cel to Żarki. Jedziemy asfaltową autostradą rowerową. Znów nie udało nam się wstrzelić w dzień tygodnia by zobaczyć żareckie jarmarki. Są niestety tylko w środy i soboty. W Żarkach wstępujemy do Jurajskiego Gościńca na obiad. Już kilka razy się tam stołowaliśmy i jedzonko mają dobre. Powrót do schroniska przez Jaroszów Suliszowice.
Jurajskie piachy i bikewalking w wykonaniu Moniki
Jurajskie piachy i bikewalking w wykonaniu Moniki © t0mas82

Taka nam pętelka wyszła. Fajny wyjazd w miłym gronie. Dobrze spędzony rowerowo dzień. Jakby słuchać prognoz to nigdzie byśmy się nie ruszyli.