Maj, 2013

Środa, 8 maja 2013 · Komentarze(4)
Rano pobudka 4:55 - ciężko jest się zebrać. Po skromnym śniadanko gotowi wychodzimy z Moniką z domku ok 5:30. NA dworze ciepło, +15C. Ja się jeszcze guzdrzę więc Monika rusza naprzód sama. Doganiam pędzącą Monikę dopiero na "autostradzie" na Tworzeń. Dalej już standardowo. Dziś bez ekscesów ze strony kierowców. Na Murckowskiej punkt 7:00 dalej ruszam przez D3S do pracy na Piotrowice.
Fotograficznie zdjęcia z wczorajszej I Katowickiej Giełdy Rowerowej, która miała miejsce na scenie Gugalander
Monika dosiada rower transportowy © t0mas82

Jazda na transportowcu o smakowitej nazwie czekolada sprawia dużo frajdy © t0mas82

Rowery na giełdzie © t0mas82

Monika z racji wczorajszego wcześniejszego wyjścia kończy dziś pracę później o 17:00. Po pracy ruszam na Murckowską odebrać pilną przesyłkę do nadania. Ciągle straszy burzą, chmurzy się i robi ciemno. Po drodze postój pod sklepikiem w celu przegryzienia kilku owoców. Na Murckowskiej jestem o 16:15. Odbieram co mam odebrać, zwiększam przestrzeń bagażową w plecaku. Jeszcze tylko buziak na drogę i ruszam w kierunku Reala w Dąbrowie Górniczej. Droga bez niespodzianek ze strony kierowców. Miejscami delikatnie coś kropi z góry. W Realu robię zakupy na jutro i kupuje nieco spóźniony prezent imieninowy :) Dalej standardowo do domku, gdzie niewiele wcześniej dociera Monika. A do kolacji raczymy się pysznym winkiem...

Dom-praca-giełda-kolej-dom

Wtorek, 7 maja 2013 · Komentarze(10)
Pobudka 4:30, pakuje jedzonko i szykuje się do wyjazdu. Podpinam Monice przyczepkę, gdyż po pracy wybieramy się na Katowicką Giełdę Rowerową z asortymentem Rowerowej Norki. Wyruszamy chwilę po 5:30. Trochę się chmurzy ale nie pada, ciepło +15C. Ruszamy standardową trasą.
Dzisiaj giełda, Monika z racji wcześniejszego wyjścia z pracy i wystawki na giełdzie zabiera Tira. Może uda się wynegocjować jazdę powrotną z przedłużonym składem :) © t0mas82

W Sosnowcu siwy łeb pokazuje swoje umiejętności stwarzając zagrożenie niebezpiecznym manewrem prawie zahaczając Monikę. Na kolejnych światłach łapie go czerwone. Monika uświadamia go i poucza co właśnie zrobił, ale z jego ust nie pada żadne słowo, zamyka bezczelnie okno i udaje, że nic się nie stało.
Dzisiejszy "siwy łeb" © t0mas82

W okolicy Zawodzia zaczyna się poważnie chmurzyć, chyba dogoniliśmy burzę, której ślady w postaci mokrych asfaltów towarzyszyły nam podczas dzisiejszego dojazdu. Tam kolejny kretyn wyprzedza i przelewa zawartość kałuży na suchą (dzięki błotnikom) Monikę :( Na Murckowskiej o 7:03. Żegnam się i ruszam dalej. Montuje też lekko zmodyfikowanego "Ass saver-a" do kompletu z założonym w roli przedniego błotnika Bender Fender-em (może pojawią się wkrótce ofercie Rowerowej Norki). Mój tyłek jest uratowany od zmoczenia.
Po pracy na szybkie zakupy w Lidl i na I Katowicką giełdę rowerową, która odbywa się na scenie Gugalander-a. Monika jest już tam od 14:00. Na miejscu sporo rowerów różnego typu (ostre, mieszczuchy, Holendry, oldschool-e), wszelkiej maści części nowych i używanych w dobrych cenach. Zakręcone gadżety Rowerowej Norki cieszą się sporym zainteresowaniem i wpasowują również w klimat imprezy. W momencie kulminacji zaczyna trochę kropić, ale na szczęście szybko przestaje. Być może pogoda zniechęciła ludzi do tłumnego przybycia, ale można uważać, że impreza udana.
Klub mocno związany z katowickimi kurierami rowerowymi. Ogólnie pozytywni ludzie i fajny klimat :)
Rowery na giełdzie © t0mas82

Jest okazja do jazd próbnych na wystawionych na sprzedaż rowerach. Monika testuje transportowca, ja robię kółeczko na ostrej Biance do Bikepolo. Z racji późnej godziny postanawiamy wspomóc się koleją żelazną jadąc z Zawodzia do Ząbkowic.

Poniedziałek, 6 maja 2013 · Komentarze(2)
Monika wczoraj wieczór przyszykowała całość jedzonka - dziękuje :*. Ja zająłem się myciem i serwisem rowerków po sobotnim Rajdzie "Orientuj się". Wreszcie montuję mechaniki od Krzycha, oznacza to, że już niebawem w full-u zagoszczą hamulce i będzie można wykonać jazdę próbną :-)
Pobudka ok. 5:00. Pakuje przygotowane pyszności do plecaka. Wyruszamy chwilę po 5:30. Pogoda piękna, można spokojnie jechać na krótko (niepotrzebnie włożyłem wiatrówkę, gdyż termometr pokazał początkowo +9C). Monika testuje hamulce, w których zmieniałem klocki. Przód okazuje się ostry jak żyleta, tył flakowaty (pewnie kapnęło coś smaru przy szybkim oliwieniu łańcucha) - cóż trzeba będzie uważać. Moje mechaniki działają na odwrót, przód w roli spowalniacza, tył ostry. Trasa standardowa, bez ekscesów. Monika gna jak szalona pozbawiona przyczepki, którą to ostatnimi czasy tak często wykorzystywaliśmy przy załatwianiu spraw organizacyjnych w związku z rajdem. Przyczepki sprawdzają się wyśmienicie. Na Murckowską docieramy sprawnie i sporo przed 7:00. Dalej ruszam przez D3S do roboty.

Serdecznie zapraszamy na rajd "Jurajski Orient", który organizujemy wspólnie z Rowerową Dąbrową i odbędzie się 26 maja 2013r. w Błędowie.

Po pracy bezpośrednio szybkim tempem do Dąbrowy, gdzie umówiliśmy się na mycie przyczepki samochodowej u Mariuszą, która wykorzystywaliśmy do transportu mebli podczas kwietniowych anomalii pogodowych w postaci śniegu. Trochę się pobrudziła trzeba przyznać.
Akcja przyczepka © t0mas82

Monika testuje przy okazji hulajnogę.
Hulajnoga to jest to! © t0mas82

Jeszcze zakupy w Lidl i ruszamy do domku. Wieczorkiem zaplanowaliśmy przygotowania do jutrzejszej giełdy rowerowej, które przesuwamy na ranek. Tym razem ja szykuję prowiant na jutro. A na kolację winko, czekolada i .... truskawki mniam, mniam :-)

Rajd na Orientację "Orientuj się"

Sobota, 4 maja 2013 · Komentarze(0)
Ruszamy po 3h snu rankiem wraz z Moniką rowerowymi Tir-ami. Sakwy załadowane po brzegi. Rozwieszamy po drodze do bazy na Zielonej kilka bliższych punktów. Odpinam dodatkowe kółko. Monika rozkłada się na miejscu, a ja ruszam rozwieszać dalsze punkty rajdu. Na trasie sporo błotka z racji opadów deszczu w nocy w poprzednich dniach. Wracam ze sporym zapasem czasu, jeszcze przed rozpoczęciem prezentacji.
Rozdajemy mapy i uczestnicy, którzy stawili się w dość licznym gronie ruszają na trasę. Biorę Tir-a i ruszam na zakupy wurszta na grilla. Pomimo niezbyt przychylnej pogody uczestnicy dopisali. Wystartowało 47 osób. Dziękujemy wszystkim za udział, za atmosferę jaką stworzyli oraz za pomoc przy organizacji wolontariuszom. Fajnie jest usłyszeć tyle pozytywnych opinii po rajdzie i zobaczyć uśmiechnięte twarze pomimo niezbyt sprzyjających warunków.
Po zakończeniu, zmęczeni ruszamy zebrać punkty i do domku..

VI Zagłębiowska Masa Krytyczna

Piątek, 3 maja 2013 · Komentarze(2)
Z przyczepkami reklamową i sakwami wybieramy się wraz z Moniką na masę. Ulice mokre, gdyż padało i jeszcze lekko mży. Po drodze spotkanie z ekipą Bikehead MTB w Gołonogu. Pod dworcem dostajemy kamizelki masowe i witamy się z liczną reprezentacją Ghost-ów. Jest też sporo znajomych twarzy. Co trochę ktoś podchodzi i przygląda się z zainteresowaniem naszym TIR-om. Objazd trasy wraz z innymi masowiczami, dołącza się do nas Kiri i czas przejazdu mija szybko na rozmowie. Pod PIII jest też Nekor wraz z małżonką - - - dawno się nie widzieliśmy. Monika na finiszu masy ogłasza informację o jutrzejszym rajdzie "Orientuj się", który odbędzie się na Zielonej. Po talerzu żurku i wracamy w ulewie do domku. Ciuchy znów lądują w praniu...

Organizacyjnie po puchary i wydruki

Czwartek, 2 maja 2013 · Komentarze(0)
Rano po puchary w ulewie. Po drodze na Tworzniu przejeżdża pociąg - chyba pierwszy raz widzę, aby coś tamtędy przejeżdżało. Nagle robi się tak ciemno, że zapalają się latarnie. Przy odbiorze zamówienia dziwią się, że zgłaszam się rowerowym TIR-em. W końcu Rowerowa Norka jest nie tylko z nazwy :) Przyjazd do domku, ciuchy do pralki, gorąca kąpiel i rozgrzewająca herbata z cytryną.
Po południu wraz z Moniką ruszamy do drukarni po wydruki i eksperymentalną parę błotników "z kompozytu".