Test koła

Sobota, 11 stycznia 2014 · Komentarze(6)
Dzisiaj od rana grzebie przy kole. Dzięki fajnemu poradnikowi łatwo ogarniam o co biega w tych zaplotach i jak prowadzić szprychy. Fajny jest też patent znaleziony we wspomnianym poradniku na wkładanie nypli do wysokich obręczy za pomocą pałeczki kosmetycznej :) Nie wiem czemu ubzdurałem sobie, że oryginalnie było plecione na 2-krzyże. Po złożeniu całości okazuje się, że szprychy są za długie i musze pół koła rozpleść :( Ale szybko ogarniam temat i zaplecione koło niedługo później ląduje w prowizorycznej centrownicy w postaci widelca sztywnego ze starej Meridy od Moniki. Za wskaźniki bicia robią ołówki przyczepione za pomocą gumek wyciętych z dętki. Dociągam szprychy i voila! Czas na test. Jadę najpierw do sklepu po jakieś winko na wieczór. Później 3x podjazd z tyłu domu na chodnik aby dociągnąć zębatkę, dociągam kontrę i jeszcze jedną warstwę kleju na gwint co by trzymało jak fix. Decyduję się jednak wsadzić na zimę, której jeszcze nie było  48x20.

O! Z tym serwisem, to dobry pomysł. I jeszcze, jak kiedyś Monice mówiłem, myjnia :-) Jakby była taka dokładna, jak kiedyś opowiadała, że czyściła rowery, to ja chętnie raz na jakiś czas bym skorzystał.

limit 13:29 środa, 15 stycznia 2014

k4r3l Cieszy, że kolejną rzecz przy rowerze mogę wykonać w domowym zaciszu bez oczekiwania aż serwis znajdzie na to czas. Centrowanie nie jest takie trudne pod warunkiem, że obręcz nie jest bita. Moja zwiedziła kiedyś większą wyrwę w asfalcie. Ideału góra-dół nie osiągnąłem, ale efekt jest i tak mocno zadowalający :) Polecam ten poradnik "A_Practical_Guide_to_Wheel_Building_3rd_Edition_by_Roger_Musson".
limit, noibasta Szkoła hmm o tym bym nie pomyślał, jeśli się tylko znajdą adepci to rozważę :) W Norce przymierzamy się do rozszerzenia działalności o serwis rowerowy.
Pozdrawiam wszystkich!

t0mas82 11:22 środa, 15 stycznia 2014

noibasta: Słuszna uwaga. W sumie, to można 2w1. Serwis rękoma uczniów :-) Optymalizacja.

limit 18:29 wtorek, 14 stycznia 2014

limit> kompleksowo - szkołę ... i serwis dla tych co już nie wchłaniają wiedzy ;)

noibasta 17:34 wtorek, 14 stycznia 2014

Łoooo.... To już masz przechlapane. Teraz będą do Ciebie walić drzwiami i oknami ludzie po nauki jak to się robi :-) Znaczy centrowanie z zaplataniem. Może czas szkołę serwisu założyć?

limit 17:00 wtorek, 14 stycznia 2014

Samodzielne zaplatanie daje satysfakcję, chociaż ostatnio jak się za to zabrałem, to podchodziłem chyba z 3 razy do jednego koła ;))) No i brawo za wycentrowanie, tego nie ogarnąłem jeszcze :)

k4r3l 10:59 wtorek, 14 stycznia 2014
Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ulice