Dom-praca-awaria

Czwartek, 19 stycznia 2017 · Komentarze(1)
Na starcie -8C. Wczoraj coś mi szurało po prowadnicy łańcucha czyt. przedniej przerzutce w moim zimowym singielku. Zwaliłem to na skrzywiony blat i to, że zamontowałem przy okazji wymiany na nowy spinkę w łańcuchu 1rz., która troszkę "wystaje". Rano skuwam łańcuch bez niej i ruszam. Nadal coś haruje o klatkę przerzutki. W centrum Dąbrowy blat jeszcze bardziej "chodzi" na boki. Zatrzymuje się i oglądam, ruszam korbą. Ramię korby się porusza. Jedzie się coraz gorzej, non-stop szura i czasem nawet łańcuch się blokuje. Myślę już nad opcją zakupu korby po pracy w sklepie na Ochojcu, jeżeli w ogóle tam uda mi się dojechać. Na D3S za stadniną coś strzela. Zatrzymuje się i okazuje się, że przyczyna luzów na korbie to jednak support. Zmieliło łożysko i wpadło do środka. Masakra oś ma teraz z centymetr luzu. Dalsza jazda niemożliwa. Od tego miejsca truchtam z rowerem w stronę pracy. W lesie na Ochojcu ściągam kurtkę bo jest mi za ciepło. Do bram pracy udaje się w miarę szybko dobiec. Sprawdzam na Endo - to tylko jakieś 5km biegu z pełnym oprzyrządowaniem czyli plecakiem i rowerem :)

Po pracy przyjeżdża po mnie Monika, pakujemy rower i jedziemy do domku. W domku czas na serwis. Najpierw wykręcenie zużytego supportu.
Klucz ze stabilizacją DIY :)
Klucz ze stabilizacją DIY :) © t0mas82
Trzeba sobie pomóc nogą
Trzeba sobie pomóc nogą © t0mas82

Rano myślałem, że przyczyna luzu na korbie to rozwalone kwadraty w ramionach. Te wyglądają jednak nieźle.
Kwadraty wyglądają nieźle jak na przebieg 40000+ km
Kwadraty wyglądają nieźle jak na przebieg 40000+ km © t0mas82

Zawartość supportu mnie zaskoczyła. Wszystko zmielone, jakieś luźne kulki. Elementy łożyska pęknięte.
Oś i pozostałości łożyska
Oś i pozostałości łożyska © t0mas82
To zostało z łożysk
To zostało z łożysk © t0mas82

Wydłubuje to co zostało z łożysk i zakładam nowe kompletując support.
Podmiana łożysk zakończona sukcesem
Podmiana łożysk zakończona sukcesem © t0mas82

Jutro już bez stresu można jechać do pracy.